2002 yılında 14.01.2002 tarihli 2002/3651 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile kurulan Fakültemizde; Türkçe Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, İngilizce Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği (Arapça) ve 2022-2023 eğitim öğretim yılında ilk defa öğrenci alımına başlamış olduğumuz Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans programlarında eğitim öğretim aktif olarak devam etmektedir.
Fakültemiz İngilizce Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği ve Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programları 2022-2023 değerlendirme döneminde +2 yıl daha akredite edilmiştir. Sınıf Öğretmenliği ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programları 2021-2022 değerlendirme döneminde ilk defa 3 yıl süreyle akredite edilmiştir. Süresi dolan programlarımızın süre uzatma talepleri yapılarak akredite süreçleri aralıksız devam etmektedir.
İlk defa 2020 yılında akredite olan İngilizce Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ve Türkçe Öğretmenliği Programları 2023 yılında Mesleki Yeterlilik Kurumu Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi yeterliliğinin 6’ıncı seviyesine yerleştirilmiştir. Bu programlara ait bilgiler Türkiye Yeterlilikler Veri Tabanı (http://portal.tyc.gov.tr) aracılığıyla yerli ve yabancı kamuoyunun erişimine sunulmuş ve programlarımızın diploma ekleri, transkript ve mezuniyet belgeleri üzerinde TYÇ Logosu kullanılmaktadır.
Fakültemizde lisans programı yanında Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı yürütülmektedir. Ayrıca Bakanlar Kurulu kararıyla öğretmenlik alanlarında lisans programlarına entegre edilen “Ortak Seçmeli Formasyon” derslerinin teorik olan dersleri de Fakültemiz öğretim üyelerince verilmektedir.
Fakültemizde Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Programı ile birlikte Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Teknolojileri Ana Bilim Dalı açılmıştır. Üniversitemizin ilgili alanda akademisyen ihtiyacı karşılanacak ve yapay zeka ve dijitalleşme sürecinde önemli katkı sağlayacaktır.
Ayrıca, Üniversitemizin ihtiyacı olan Ölçme ve Değerlendirme Uygulama ve Araştırma Merkezi kurulmuştur. Merkezin yönetim kadrosu ve iş ve işlemler Fakültemiz öğretim üyeleri tarafından yürütülmektedir.
Fakültemizin akademik kadrosu gerek görevde yükselme ile kendi içinde, gerekse yeni alımlarla hızla yükselmektedir. 2020 yılında 61 olan akademik kadro sayısı 2024 yılında 80 kişi olmuştur.
6 Şubat 2023 tarihli Kahramanmaraş merkezli depremler sebebiyle, 2022-2023 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Öğretmenlik Uygulaması dersi için 255 öğrenci; 2023-2024 eğitim öğretim yılında ise dönem bazlı (tüm dersler) 108 öğrenci, Öğretmenlik Uygulaması dersi için 57 öğrenci olmak üzere toplamda 165 öğrenci Fakültemiz programlarında eğitimlerine devam etmişlerdir.
Yürütücülüğünü Dr. Öğr. Üyesi Erhan Yokuş’un yaptığı “Teknoloji Destekli ve Etkileşimli Sınıfların Öğrencilerin Akademik Başarıları ve Motivasyonlarına Etkisinin İncelenmesi” başlıklı BAP alt yapı projesi kapsamında, Fakültemizde 1 adet STEM laboratuvarı ve 6 adet (Her bölüme bir derslik verilmiştir.) teknoloji sınıfı olmak üzere toplam 7 dersliğimiz teknoloji sınıflarına dönüştürülerek 2024 yılı bahar yarıyılında faaliyete geçmiştir. Proje kapsamında 28 adet wifi kutusu satın alınmış olup, internet erişimlerinin daha güçlü, hızlı ve kesintisiz olması hedeflenmiştir.
Üniversitemizin Sıfır Atık Kalite Çalışmaları kapsamında ilk olarak pilot uygulamaya Fakültemizde başlanmıştır.
Teknoloji derslikleri ve stem laboratuvarının açılması ile birlikte lisans programlarının öğretim programlarına ilgili dersler eklenmiştir. Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı öğretim programına “Çocuk Hakları” dersi eklenmiştir. Özel Eğitim Öğretmenliği lisans programı da öğretim programına seçmeli havuzundan yeni dersler eklenerek program geliştirilmiş ve bir alanda uzmanlaşma uygulamasına geçilmesine ilişkin çalışmalar hızlandırılmıştır.
Fakültemiz akademisyenlerince 2020 yılında 5 TÜBİTAK projesi yürütülmüş iken,2024 yılında 14; 2020 yılında 2 AB Erasmus Projesi yürütülmüş iken, 2024 yılında bu sayı 6 olmuştur. Öğrencilerimiz de son yıllarda projelerde başarı göstermiş ve 2022 yılında 3, 2023 yılında 8 ve 2024 yılında 9 TÜBİTAK öğrenci projesi kabul almıştır. Akademisyenlerimizin Uluslararası SCI, SSCI, AHCI indeksli dergilerde2022 yılında 12, 2023 ve 2024 yıllarında 13 çalışması yayımlanmıştır.
Detaylı bilgi için : Gaziantep Eğitim Fakültesi (gantep.edu.tr)