“Müşteri İlişkileri Yönetimi” Konulu Seminer Gerçekleştirildi

Gaziantep Üniversitesi Oğuzeli Meslek Yüksekokulu’nda Öğr. Gör. Erkan Alsu tarafından, “Müşteri İlişkileri Yönetimi” konulu eğitim semineri gerçekleştirildi.
 

Seminerde konuşan Oğuzeli Meslek Yüksekokulu Müdürü Yrd. Doç. Dr. Necip Fazıl Yılmaz, müşteri ilişkileri yönetiminin önemli bir konu olduğunu, artık bir malı üretmenin yeterli olmadığını, satış sonrası hizmetlerin rekabet ortamında ön plana çıktığını belirtti. Daha önceden üretmenin esas olduğunu söyleyen Yrd. Doç. Dr. Yılmaz, ne üretilirse üretilsin, bu ürünü satmanın mümkün olduğunu kaydetti.

 Anlayışın daha sonra değiştiğini ve  “üret ama ucuz üret “söyleminin geliştiğini vurgulayan Yrd. Doç. Dr. Yılmaz, “Bu anlayışın da kısa sürede yerini ‘üret, ucuz üret, kaliteli üret’ gerçeğine bıraktı. Şuan da ise ‘üret,  ucuz üret, kaliteli üret, çabuk üret’ felsefesinin piyasaya hakim oldu. Bütün bunların ötesinde ne üretirseniz üretin ama pazarlama faaliyetleri ve satış sonrası servis hizmetlerinin olmadığı bir anlayışın başarılı olmasının mümkün olmaz” şeklinde konuştu.
 
 Öğr. Gör. Erkan Alsu “CRM-Müşteri İlişkileri Yönetimi” hakkında teorik bilgiler verdi. CRM’nin ne olduğunu, bileşenlerini ve işletmeye sağladığı kazanımları anlatan Alsu, CRM’nin bir şirket kültürü olarak benimsenmesi gerektiğini, işletmenin her biriminde bu kültürün yaygınlaştırılması gerektiğini ve ancak bu şekilde CRM uygulamalarının başarılı olacağını belirtti.

 CRM’ye teknolojik bir yenilik olarak bakan işletmelerin kısa sürede başarı elde ettiğini fakat uzun sürede bu başarılarını devam ettiremediğini söyleyen Alsu, “CRM sürecinin temelinde yatan faktör müşteri memnuniyetidir. Bu memnuniyetin karşılanmalıdır” diye konuştu.

 Seminerde aynı zamanda CRM ile ilgili başarı hikâyelerine yer verildi. Eğitim sonrası eğitime katılan öğrenciler tarafından Öğr.Gör. Erkan Alsu’ya çiçek takdim edildi.