Üniversitemiz son bir yıl içerisinde trafik, yol ve kaldırım çalışmalarıyla; yaya trafiğini rahatlatıcı, can ve mal güvenliğini sağlayıcı, görüntü kirliliğini önleyici bir takım tedbirler almıştır.
Gaziantep Üniversitesi’ne günlük ortalama 1700 – 2000 aracın giriş yaptığını ve kampus Üniversitelerinde trafiğin, yaya ile taşıtın ayrılmasıyla başladığını söyleyen Mimarlık Fakültesi Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Hüsnü Uğur, “Trafikteki amaç, can ve mal güvenliğini sağlayarak, hızlı bir taşıt trafiği ve erişebilirliği sağlamaktır. Dünya standartlarında bir insan, aracından ayrıldıktan sonra kabul edilebilir yürüme mesafesi 100 metre ya da 5 dakika. Kampus üniversitelerinde hiçbir zaman aracınızı büronuzun yanına getiremezsiniz. Bu bağlamda ilk etapta mevcut otoparkları ihtiyaca göre yeniden düzenleyerek, trafiğe kapatılan yollara yakın otoparklar yapılarak, bina civarlarındaki araç yoğunluğu önlenmiştir. Yapılan çevre düzenlemesiyle; Tekstil Mühendisliği’ne 1671 m2, Fizik Mühendisliği’ne 4694m2, Panayır alanına 4049 m2, Tıp Fakültesi’ne 3105 m2, Tıp Fakültesi Dekanlık Binası’na 1087 m2, lojman alanına 3968 m2, Seyirtepe’ye 1600 m2 otopark yapılmış olup, görüntü kirliliğine neden olan araziler değerlendirilmiş, yapılan peyzaj çalışmasıyla daha güzel bir çevreye kavuşulmuştur” dedi.
Kampus alanı içerisinde yaya olarak yürüyen bir kişinin taşıt korkusu yaşamaması gerektiğini söyleyen Uğur, “Öncelikle çevre yolu oluşturuldu. Kampus alanında, dünyada kabul edilebilir hız limiti 30 kilometredir. Bu hız limitini sağlamak için yolun bazı bölümlerine Türk Standartlarının belirlediği ölçü ve boyutlarda çevre yolu ve ara bağlantı yollarında 23 adet kasis çalışması gerçekleştirildi.
Yapılan kasislerle Üniversite kampüsünde araçların hız yapması engellenmiş ve güvenli bir ulaşım hizmeti sağlanmıştır. Ancak bu kasislerin gece de görünebilirliğini sağlamak için gerekli çalışmalar sürdürülmektedir. Kampüs içerisinde trafik akışının daha düzenli ve kazalara neden olmaması için çevre yolları açık olmak üzere diğer ara yollar trafiğe kapatılmıştır. Trafiğe kapatılan yollar yaya trafiğinin akışını rahatlatmış, Üniversite çalışanları, öğrenciler ve kampüse konuk olarak gelenlerin, yaya olarak daha güvenli bir şekilde ulaşımlarını sağlamıştır. Ana ve ara yollar tespit edilerek, gerekli trafik levhaları yerleştirilmiştir.
Yapılan düzenlemelerle acil durumlar da kullanılmak üzere ambulans, itfaiye ve malzemelerin rahatlıkla en yakın mesafeye ulaşması için gerekli tedbirler de alınmıştır” şeklinde konuştu.
Çevre düzenlemesinin ikinci etabında eksikliklerin giderileceğini söyleyen Uğur, “Yayanın can güvenliği açısından hangi yollardan geçeceğini sınırlamamız gerekiyordu. Mevcut yollarımızda ise yol çizgileri henüz tamamlandı. Bu eksikliği gidermek için güneş enerjisiyle çalışan ışıklı ikazlarla yaya geçitlerini düzenleyeceğiz” diyerek, yapılan çalışmaların tüm dünyada uygulanan ve kabul görmüş standartlara göre yapılan işlemler olduğunu söyledi.